Метою вивчення даного курсу є формування знань про
психологічні особливості особистості підприємця та механізми розвитку й функціонування підприємницької організації. Сформувати у студентів комплекс
знань з основ ведення сучасного бізнесу; допомогти майбутньому фахівцю
оволодіти інструментарієм прийняття ефективних господарських рішень.
- Teacher: Оксана Володимирівна Мельник
Розробники курсу:
- Вовчак Ольга Дмитрівна, д.е.н., професор, завідувач кафедри фінансів, банківської справи та страхування ІБТБ ДВНЗ УБС
- Сенищ Павло Миколайович, д.е.н., професор кафедри фінансів, банківської справи та страхування ІБТБ ДВНЗ УБС заслужений економіст України
- Teacher: Ольга Дмитрівна Вовчак
Перманентна фінансово-економічна нестабільність і кризові прояви в банківському секторі України свідчить про його уразливість перед сучасними зовнішніми і внутрішніми викликами та загрозами. Глобалізація, безпрецедентний темп змін зовнішнього та внутрішнього середовища банків, загострення конкурентної боротьби між банками призводить до того, що банкам доводиться мати справу з набагато більш серйозними ризиками, ніж ті, які існували за більш стабільної та сприятливої економічної ситуації.
Динамічний процес консолідації банківського сектору у відповідності до оновленої Комплексної програми розвитку фінансового сектору України до 2025 року, подальше зменшення долі банків з російським капіталом надає шанс розширення діяльності для банків, що залишаться на ринку. Проте цей процес супроводжується ризиками втрати довіри до банків й паніки серед вкладників, подальшого відпливу депозитів, збільшення видатків на кредитування фонду гарантування вкладів фізичних осіб тощо.
Все це змушує банки зосередитись на ризик-орієнтованому управлінні своєю діяльністю, орієнтуючись на європейські стандарти, зокрема, на норми найбільш сучасної системи Базель ІІІ, впровадження якої в Україні стимулює Угода про асоціацію з Європейським Союзом. Впровадження норм Базель ІІІ передбачає перехід до комплексної і централізованої системи управління діяльністю банку за агрегованими оцінками ефективності та сукупного ризику.
У цьому і є актуальність навчальної дисципліни “Системи ризик-менеджменту в банках і фінансових установах”, яка є однією із системотвірних у процесі формування компетенцій сучасного економіста, має теоретичне, методологічне та конкретне прикладне значення.
Мета дисципліни - формування
у студентів системи теоретичних знань та практичних навиків з інформатизації
комплексного управління ефективністю та ризиком в банках та фінансових
установах. Зокрема, засвоєння знань із теоретико-методологічних аспектів оцінки
та управління як окремими типами ризиків, так і сукупним ризиком банку;
формування розуміння ключових факторів активного управління ризиками банку на
основі інформаційних систем і технологій; набуття практичних навиків із
розроблення стратегій, техніко-економічного обґрунтування, презентації та
управління реалізацією ІТ проектів з управління ризиками в банках і фінансових
установах.
- Teacher: Марія Миколаївна Квасній
- Teacher: Марія Ігорівна Хмелярчук
Мета вивчення дисципліни - формування у студентів знань теорії та практики поведінкової економіки,
комплексного розуміння поведінкових засад прийняття рішень економічними
суб’єктами, а також уміння прогнозувати поведінку економічних суб’єктів у
залежності від кон’юнктури ринку, очікувань та внутрішніх психологічних
настанов; визначати оптимальну стратегію економічної поведінки за наявності
контрагентів із врахуванням принципів кооперації і «чесної гри».
- Teacher: Світлана Тимофіївна Пухир
Мета вивчення дисципліни |
є формування у студентів сукупності знань в області теорії і практики цифрового маркетингу; отримання ними умінь і навичок самостійної розробки стратегій цифрового маркетингу, обрання необхідних каналів та інструментів цифрової маркетингової комунікації, оволодінні необхідним навичками роботи з базами даних, програмами, що забезпечують роботу користувачів в комп'ютерних мережах, а також зі спеціалізованими інформаційними технологіями та системами в економічній сфері цифрового маркетингу. |
- Teacher: Оксана Володимирівна Мельник
Метою викладання навчальної дисципліни Менеджмент організації та адміністрування (Рівень В-Командоутворення та аудит персоналу) є формування у студентів компетентностей щодо управління формуванням та розвитком команд, діагностування проблем групи та вироблення рішень, спрямованих на підвищення ефективності роботи команди.
Основними завданнями вивчення дисципліни Менеджмент організації та адміністрування (Рівень В-Командоутворення та аудит персоналу) є :
- засвоєння основ управління динамікою, мотивацією і згуртованістю груп;
- оволодіння навичками діагностування проблем групи та управління основними умовами її продуктивності;
- вивчення інструментів командоутворення (тестування, діагностики, коучинг команд, фасилітації по цінностях команд та прийняттю командних рішень, практичні завдання та ігри); прийняття рішень в команді та управління командної креативністю.
Згідно з вимогами стандарту освітньої діяльності студенти повинні:
знати:
- концепції, принципи і методи побудови ефективної роботи в команді; переваги та обмеження командної роботи в організації;
- класифікацію групових та управлінських ролей, етапи становлення ефективної команди;
- чинники, які впливають на продуктивність роботи команди, механізми лідерства і влади, особливості вироблення спільного рішення;
- базових понять (соціальна ідеологія, корпоративна культура, субкультури, запобігання кризам та конфліктам, команда, лідерство, тімбілдинг) та основних підходів до їх аналізу у соціокультурній сфері;
- основних завдань корпоративної культури та її значення для структур соціокультурної сфери;
- чинників, що впливають на особливості корпоративної культури, напрямів і форм роботи з формування корпоративної культури;
- типів і стратегій командної взаємодії, а також змісту та психологічних основ формування лідерства в команді;
- професійно важливих якостей і компетенцій керівника, необхідних для його роботи в команді;
- життєвих циклів команди, кризи становлення і розвитку команди в організації;
- інструментів формування командного духу і структури команди, етапів розвитку команди та основ групової динаміки;
- прикладних аспектів формування та прояву корпоративної культури та тімбілдингу у соціокультурній сфері (зокрема, в освіті, в культурі та індустрії дозвілля, у шоу-бізнесі, у соціальній сфері, в діяльності громадських організацій тощо). сутність, значення поняття "групова динаміка";
- відмінності команди і колективу, команди і малої групи; основні характеристики команди;
- основні види груп залежно від рівня розвитку групової активності; основні принципи роботи команди;
- характеристику етапів формування команди.
вміти:
- застосовувати конкретні методи і технології, спрямовані на підвищення ефективності роботи команди в різні періоди її розвитку;
- застосовувати ігрові методи роботи, моделювання, метод критичних ситуацій та ін. з метою вироблення ефективних спільних рішень в організації;
- застосовувати одержані знання для проведення наукового аналізу стану й напрямів розвитку громадської думки щодо культурної політики та роботи відповідних служб;
- проводити аналітичну і дослідницьку роботу з оцінки стану корпоративної культури; формувати корпоративну культуру за допомогою вивчених технологій; транслювати цінності всередині організації;
- використовувати корпоративну культуру для зміцнення іміджу організації;
- використовувати прийоми зміни корпоративної культури для оптимізації зв'язків організації з громадськістю; планувати оцінку ефективності діяльності команди, розраховувати економічну і соціальну ефективність команди;
- формувати команду для вирішення поставлених цілей, управляти конфліктами і стресами в команді;
- реалізувати заходи, пов’язані із організацією інформаційного обміну та досягнення порозуміння між окремими групами в колективі та визначати етап розвитку команди;
- визначати ступінь вираженості компетенцій керівника, виявляти стратегії його мислення; аналізувати, оцінювати та розвивати власні здібності працювати в команді, керувати людьми та підкорятися;
- володіти раціональними та ефективними технологіями тімбілдингу в соціокультурній сфері, які доповнять спеціальні знання і розширять сферу майбутньої професійної діяльності.
- створити команду, яка може діяти в складних, неоднозначних, стресових, конфліктних ситуаціях, де кожен учасник розуміє і приймає мету командної роботи, рахується з думкою колег, знаходить ефективне рішення в кожній ситуації.
- Teacher: Оксана Ігорівна Кліпкова