Метою вивчення даного курсу є формування знань про психологічні особливості особистості підприємця та механізми розвитку й функціонування підприємницької організації. Сформувати у студентів комплекс знань з основ ведення сучасного бізнесу; допомогти майбутньому фахівцю оволодіти інструментарієм прийняття ефективних господарських рішень.

Розробники курсу:

  • Вовчак Ольга Дмитрівна, д.е.н., професор, завідувач кафедри фінансів, банківської справи та страхування ІБТБ ДВНЗ УБС
  • Сенищ Павло Миколайович, д.е.н., професор кафедри фінансів, банківської справи та страхування ІБТБ ДВНЗ УБС заслужений економіст України

        Перманентна фінансово-економічна нестабільність і кризові прояви в банківському секторі України свідчить про його уразливість перед сучасними зовнішніми і внутрішніми викликами та загрозами. Глобалізація, безпрецедентний темп змін зовнішнього та внутрішнього середовища банків, загострення конкурентної боротьби між банками призводить до того, що банкам доводиться мати справу з набагато більш серйозними ризиками, ніж ті, які існували за більш стабільної та сприятливої економічної ситуації.

        Динамічний процес консолідації банківського сектору у відповідності до оновленої Комплексної програми розвитку фінансового сектору України до 2025 року, подальше зменшення долі банків з російським капіталом надає шанс розширення діяльності для банків, що залишаться на ринку. Проте цей процес супроводжується ризиками втрати довіри до банків й паніки серед вкладників, подальшого відпливу депозитів, збільшення видатків на кредитування фонду гарантування вкладів фізичних осіб тощо.

        Все це змушує банки зосередитись на ризик-орієнтованому управлінні своєю діяльністю, орієнтуючись на європейські стандарти, зокрема, на норми найбільш сучасної системи Базель ІІІ, впровадження якої  в Україні стимулює Угода про асоціацію з Європейським Союзом. Впровадження норм Базель ІІІ передбачає перехід до комплексної і централізованої системи управління діяльністю банку за агрегованими оцінками ефективності та сукупного ризику.

         У цьому і є  актуальність навчальної дисципліни Системи ризик-менеджменту в банках і фінансових установах, яка є однією із системотвірних у процесі формування компетенцій сучасного економіста, має теоретичне, методологічне та конкретне прикладне значення.

          Мета дисципліни - формування у студентів системи теоретичних знань та практичних навиків з інформатизації комплексного управління ефективністю та ризиком в банках та фінансових установах. Зокрема, засвоєння знань із теоретико-методологічних аспектів оцінки та управління як окремими типами ризиків, так і сукупним ризиком банку; формування розуміння ключових факторів активного управління ризиками банку на основі інформаційних систем і технологій; набуття практичних навиків із розроблення стратегій, техніко-економічного обґрунтування, презентації та управління реалізацією ІТ проектів з управління ризиками в банках і фінансових установах.

Мета вивчення дисципліни - формування у студентів знань теорії та практики поведінкової економіки, комплексного розуміння поведінкових засад прийняття рішень економічними суб’єктами, а також уміння прогнозувати поведінку економічних суб’єктів у залежності від кон’юнктури ринку, очікувань та внутрішніх психологічних настанов; визначати оптимальну стратегію економічної поведінки за наявності контрагентів із врахуванням принципів кооперації і «чесної гри».

Мета вивчення дисципліни

є формування у студентів сукупності знань в області теорії і практики цифрового маркетингу; отримання ними умінь і навичок самостійної розробки стратегій цифрового маркетингу, обрання необхідних каналів та інструментів цифрової маркетингової комунікації, оволодінні необхідним навичками роботи з базами даних, програмами, що забезпечують роботу користувачів в комп'ютерних мережах, а також зі спеціалізованими інформаційними технологіями та системами в економічній сфері цифрового маркетингу.


Метою викладання навчальної дисципліни Менеджмент організації та адміністрування (Рівень В-Командоутворення та аудит персоналу) є  формування у студентів компетентностей щодо управління формуванням та розвитком команд, діагностування проблем групи та вироблення рішень, спрямованих на підвищення ефективності роботи команди.  

Основними завданнями вивчення дисципліни Менеджмент організації та адміністрування (Рівень В-Командоутворення та аудит персоналу) є :

-     засвоєння основ управління динамікою, мотивацією і згуртованістю груп;

-     оволодіння навичками діагностування проблем групи та управління основними умовами її продуктивності;

-     вивчення інструментів командоутворення (тестування, діагностики, коучинг команд, фасилітації по цінностях команд та прийняттю командних рішень, практичні завдання та ігри); прийняття рішень в команді та управління командної креативністю.  

 Згідно з вимогами стандарту освітньої діяльності студенти повинні:

знати:

-     концепції, принципи і методи побудови ефективної роботи в команді;  переваги та обмеження командної роботи в організації;  

-     класифікацію групових та управлінських ролей, етапи становлення ефективної команди; 

-     чинники, які впливають на продуктивність роботи команди, механізми лідерства і влади, особливості вироблення спільного рішення;  

-     базових понять (соціальна ідеологія, корпоративна культура, субкультури, запобігання кризам та конфліктам, команда, лідерство, тімбілдинг) та основних  підходів до їх аналізу у соціокультурній сфері; 

-     основних завдань корпоративної культури та її значення для структур  соціокультурної сфери; 

-     чинників, що впливають на особливості корпоративної культури, напрямів і форм роботи з формування корпоративної культури; 

-     типів і стратегій командної взаємодії, а також змісту та психологічних основ формування лідерства в команді; 

-     професійно важливих якостей і компетенцій керівника, необхідних для його роботи в команді; 

-     життєвих циклів команди, кризи становлення і розвитку команди в організації;

-     інструментів формування командного духу і структури команди, етапів розвитку команди та  основ  групової динаміки; 

-     прикладних аспектів  формування та прояву корпоративної культури та тімбілдингу у соціокультурній сфері (зокрема, в освіті, в культурі та індустрії дозвілля, у шоу-бізнесі, у соціальній сфері, в діяльності громадських організацій тощо). сутність, значення поняття "групова динаміка"; 

-     відмінності команди і колективу, команди і малої групи;   основні характеристики команди; 

-     основні види груп залежно від рівня розвитку групової активності;   основні принципи роботи команди; 

-     характеристику етапів формування команди.

вміти:

-     застосовувати конкретні методи і технології, спрямовані на підвищення ефективності роботи команди в різні періоди її розвитку; 

-     застосовувати ігрові методи роботи, моделювання, метод критичних ситуацій та ін. з метою вироблення ефективних спільних рішень в організації;

-     застосовувати одержані знання для проведення наукового аналізу стану й напрямів розвитку громадської думки щодо культурної політики та роботи відповідних служб;

-     проводити аналітичну і дослідницьку роботу з оцінки стану корпоративної культури;  формувати корпоративну культуру за допомогою вивчених технологій;   транслювати цінності всередині організації;  

-     використовувати корпоративну культуру для зміцнення іміджу організації; 

-     використовувати прийоми зміни корпоративної культури для оптимізації зв'язків організації з громадськістю;    планувати оцінку ефективності діяльності команди, розраховувати економічну і соціальну ефективність команди; 

-     формувати команду для вирішення поставлених цілей, управляти конфліктами і стресами в команді;  

-     реалізувати заходи, пов’язані із організацією інформаційного обміну та досягнення порозуміння між окремими групами в колективі та  визначати етап розвитку команди; 

-     визначати ступінь вираженості компетенцій керівника, виявляти стратегії його мислення;   аналізувати, оцінювати та розвивати власні здібності працювати в команді, керувати людьми та підкорятися; 

-     володіти раціональними та ефективними технологіями тімбілдингу в соціокультурній сфері, які доповнять спеціальні знання і розширять сферу майбутньої професійної діяльності. 

-     створити команду, яка може діяти в складних, неоднозначних, стресових, конфліктних ситуаціях, де кожен учасник розуміє і приймає мету командної роботи, рахується з думкою колег, знаходить ефективне рішення в кожній ситуації.